Selasa, 8 Februari 2011

Pelancaran Buliten MAPIM Perak






Ketua Pengarang Buletin MAPIM Perak









Ipoh , 26 Disember 2009: Bersempena Konvensyen MAPIM Kebangsaan yang bertempat di Politeknik Ungku Omar Ipoh, Mimbar Permuafakatan Ibubapa Malaysia (MAPIM) Negeri Perak mengorak langkah setapak lagi apabila melancarkan Buletin MAPIM Perak edisi khas percuma Bil. 1/2009 untuk edaran terhad kepada ahli sahaja.

Pelancaran yang di sempurnakan oleh YAB Dato’ Seri Dr Zambry bin Abdul Kadir, Menteri Besar Perak turut di saksikan antaranya oleh Yang Berbahagia Datuk Dr Haji Jamil bin Mukmin, Presiden MAPIM Kebangsaan, Datuk Sohaimi Yacob Timbalan Presiden MAPIM Kebangsaan, Tn. Haji Aziz Ujang Setiausaha Agung MAPIM Kebangsaan dan Tn. Haji Ayub Mohamed YDP MAPIM Negeri Perak merangkap Naib Presiden MAPIM Kebangsaan.

Buletin edisi pertama yang memuatkan peristiwa dan aktiviti MAPIM Negeri dan Daerah serta senarai Jawatan kuasa MAPIM Negeri Perak, buat pertama kalinya di terbitkan sebanyak 1000 naskah dan mempunyai 28 muka surat. Ketua Pengarang utama penerbitan bulletin ini ialah En. Mohd Suhaimi b. Mohammed Royani yang juga selaku Setiausaha Kehormat MAPIM Negeri Perak.

Dengan terlancarnya Buletin MAPIM edisi pertama ini maka akan lebih memudahkan lagi MAPIM Negeri Perak bergerak dan masyarakat akan lebih mudah memahami objektif perjuangan MAPIM itu sendiri. Pada masa pelancaran itu juga MAPIM Perak telah mengedarkan 300 naskah kepada tetamu yang hadir ke Konvensyen di Dewan Melinium Politeknik Ungku Omar Ipoh.

Yang Berbahagia Datuk Dr Haji Jamil bin Mukmin, Presiden MAPIM Kebangsaan sebelum ini telah memuji langkah MAPIM Perak yang merupakan Negeri Pertama berjaya menerbitkan buletin dalam masa yang singkat dan harus di contohi oleh negeri lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan