Selasa, 8 Februari 2011

PROGRAM PEMANTAPAN KECEMERLANGAN INSAN 2010 anjuran MAPIM DAERAH HILIR PERAK











Teluk Intan, Perak : Bertempat di Dewan Setia Budi, SMK Seri Setia, Teluk Intan pada 17 Julai 2010 Mimbar Permuafakatan Ibubapa Malaysia (MAPIM) Daerah Hilir Perak dengan kerjasama Unit Bimbingan Kaunseling SMK Seri Setia, SMK Seri Kandi dan SMK Abdul Rahman Talib telah menganjur Program Pemantapan Kecemerlangan Insan 2010.

Program yang terbahagi kepada 2 sesi di jalankan separuh hari itu telah menampilkan pakar Motivasi jemputan En. Azmi bin Hamid Pensyarah IPG Kampus Tuanku Bainun Bukit Mertajam. Peserta yang terdiri dari pelajar-pelajar terpilih dari tingkatan 3 dan tingkatan 5 SMK Seri Setia , SMK Seri Kandi dan SMK Abdul Rahman Talib seramai 180 peserta telah di beri pelbagai pendedahan untuk cemerlang dalam peperiksaan dan kehidupan masa depan.

Tuan Haji Ayub Mohamed Yang Dipertua MAPIM Negeri Perak merangkap Pengerusi MAPIM Daerah Hilir Perak yang hadir dalam majlis perasmian penutup yang di sempurnakan oleh Pn. Norshamsiah Hasan Basri, mewakili Pegawai Pelajaran Daerah Hilir Perak, dalam ucapannya merayu agar peserta dapat memberi maklum balas dengan mencapai kecemerlangan dalam peperiksaan.

”MAPIM adalah NGO yang objektifnya untuk membantu membina institusi kekeluargan samada dalam bandar atau luar bandar dan tidak hanya melibatkan sesuatu kaum sahaja agar menjadi cemerlang bukan sahaja dalam pendidikan, pekerjaan atau kesenangan tetapi keseluruhannya”, katanya

Bagi pihak tuan rumah Pn. Samsiah binti Raji, Pengetua SMK Seri Setia amat bebesar hati kerana peranan MAPIM dalam membantu pihak sekolah menganjurkan program yang amat bermakna, pihak sekolah amat berharap kerjasama sebegini dapat di teruskan pada tahun hadapan.

Pihak Pejabat Pelajaran Daerah Hilir Perak sememangnya mengharap lebih banyak lagi NGO-NGO mencontohi seperti MAPIM ini membantu sekolah-sekolah dalam penganjuran program kepada pelajar. Pendedahan ilmu dari penceramah luar kadangkala lebih berkesan kepada pelajar dalam menghadapi peperiksaan, ujar Pn. Norshamsiah dalam ucapan beliau.

Peruntukan dari MAPIM Daerah Hilir Perak bagi penganjuran bersama program ini di salurkan oleh MAPIM Negeri Perak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan